Bataryalar ve Piller Neden Bozulur

Bataryalar ve Piller Neden Bozulur

Bataryalar ve piller zaman ile yıpranır ve bozulurlar. aslında birkaç pilin bir araya gelmesiyle oluşan mini bir aküdür diyebiliriz. Bataryalar hayatımızda büyük yer edinmişlerdir. Cep telefonları, dizüstü bilgisayarlar, Tablet PC’ler, MP3 ve MP4 oynatıcılar, dijital fotoğraf makineleri gibi daha pek çok alanda kullanılan bataryaların fiyatlarını göz önene aldığınızda önemini de daha iyi anlamış olacaksınız. Doğru bir kullanım ile bataryalarınızın ömrünü uzatabilirsiniz. Daha uzun ömürlü kullanım için ve bataryanızdan tam performans alabilmeniz için yapmanız gereken tavsiyeleri sizlerle paylaşıyoruz.

Öncelikle bataryanızı hiçbir zaman yarı dolu iken şarj etmeyiniz. Her zaman tam doldurunuz ve tam boşaltınız. Eğer her seferinde bataryanızı az şarjı kalınca şarj eder ve tam dolmadan şarj yapmayı keserseniz bataryanızın bazı kısımları ölür. Yani kullanmazsınız, buda size zaman olarak yansıyacağı gibi bataryanız kullanılmaz halede gelebilir.

Elektronik cihazlarınızı şarj sırasında kullanmamaya çalışınız. Özellikle dizüstü bilgisayarları kullanırken batarya takılı ve aynı zamanda şarjda ise bataryanızın ömrü çok uzun değil demektir. Burada dikkat etmeniz gereken şarj olunca otomatik kesip kesmediği bunun için kullanma kılavuzunun batarya kısmını mutlaka okumalısınız.

Kullanım sıklığı bataryanızın ömründe büyük önem teşkil eden faktörlerden bir tanesidir. Örneğin dijital fotoğraf makinenizi ele alalım, çok sık fotoğraf çekmeyen biri iseniz sadece özel günler için kullanıyorsanız. Bataryanız şarj edilmiş halde uzun süre bekleyecektir. Buda tıpkı arabaların aküsünün zamanla boşalıp bozulması gibi dijital fotoğraf makinenizin bataryası da boşalacak ve uzun süre bu şekilde kullanmanız sonucunda bataryanız şarj tutmayacaktır. Bizim size tavsiyemiz ayda bir kere kullanmadığınız cihazların bataryasını tam boşaltıp tam şarj etmenizdir.

Facebook'ta Paylaş Whatsapp'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş Whatsapp'ta Paylaş
Yorumlar

Yorum (15 Yorum)

  1. Ayxan dedi ki:

    Benim telefon modeli GT-S5830i oyun oynama esnasında kapandı ve pili test etdiyimde çalışmadı telefoncu bataryan bozuk dedi amma eve gelince batryayı yere atdım ve kaldırdığımda çalıştı telefonda açıldı 1 ay falan gitdi sonra kapanıp bir daha açılmadı !!

  2. Hilal dedi ki:

    Ben 3 ayda 3 kez batarya değiştirdim acaba telefonum da olan bir sorun bataryamı bozuyor olabilir mi eğer olabilirse ne gibi bir sorun olabilir

    • admin dedi ki:

      Eğer orijinal batarya taktıysanız yada kalitesinden emin olduğunuz bir batarya ise şarj aletiniz bozuyor olabilir. Aşırı akım çekiyordur. Genelde telefonlar pili çabuk tüketir o nedenle belli eder.

  3. Burak dedi ki:

    Benim telefonum bir kaç kere ne kadar süre kapalı kaldı bilmiyorum ama bir kaç kere kapandı yani şarjı bitti kapandı ama bir kaç kere çok değil kapalı konumda durdu bu bir kaç kere kapaöı konuöda kalması bataryayı bozar mı?

  4. Burak dedi ki:

    Benim telefonum ben okulda iken kapanmış yani ne zaman kapandığını bilmiyorum ama telefonum kapalı konumda kaldığında batarya bozulur mu yani çok sık yapmıyorum bir kaç kere oldu cevaplarsanız sevinirim.

  5. seço dedi ki:

    iyi günler benim şarj son 10 gündür sıkıntılı örneğin durduğu yerde şarj bitiyor birde %25 de kullanırken aniden %15 10 gibi değerlere düşüp şarj edin diyor acaba bataryam ölmüş olabilirmi

  6. yunus emre gültekin dedi ki:

    iyi günler
    benim şarj bitmişti daha sonra ben yanlışlıkla telefonu açma dügmesine bastım telefon bir açılıyor bir kapanıyor 0 şarjı gösterip duruyor eve geldim şarja takıyorum hala aynı yapıyor batarya mı ölmüştür yoksa şarj soketinden mi
    şüphelenmeliyim

    • admin dedi ki:

      iki durumda olabilir. bataryanız bozulduysa aniden olmaz genelde, bataryalar bozulacağının sinyallerini yavaş yavaş gösterir.

  7. Zafer Mor dedi ki:

    Benim telim şarzdayken 2 3 defa elektrik kesildi batarya yerli ama sizce zarar gelmişmidir bataryama

  8. isminiz... dedi ki:

    Şey benim telefonum vestel venüs v3 5580 annem sabah saat 9da telefonumun şarzı 12 ken şarza taktım geldiğimde saat öğlen 12 idi telefonumun şarzı çoktan 100 olmuştu annem de çıkarmamış şarzdaydı zararı olurmu

  9. aslı dedi ki:

    Okuldan tablet (general mobile e tab 5 ) dagıtılmıştı ayran döküldü içinden garip garip sesler geldi acemş olduğum için ne yapmam gerektiğini bilmiyodum
    Ben de bi şey oldu mu diye bakmak için tableti açtım
    Sonra açılınca çalıştığını sanıp kullandım şarjı 10 du hızla azalmaya başladı en sonunda kapandı ve bi daha açamadım şarja da taktım hiç bi şey değişmedi sizce bi daha kullanılmaz mı

  10. Sevim dedi ki:

    Bence harika bir bilgilendirme teşekkürler

Yorumunuzu Yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.


Son Yorumlar

  • Murat:Şimdi değerli kardeşim benim internet ışığı yanıp ...
  • sew:yapın...
  • emrullah:merhabalar sayın admin, lütfen güncel e-mail adres...
  • Ayşegül:Eski facemi nasil kurtarırım...
  • Kalender:Kafamda soru işareti kalmadı. Çok açıklayıcı ...
  • Yusuf:Hocam önerdiğiniz havuza üye oldum ama myworkers'e...
  • E N S:Ayarlara giriyorum ama karşıma farklı şeyler çıkıy...
  • E N S:Ayarlara giriyorum ama karşıma farklı şeyler çıkıy...